ahoj michal,
čo vravíš na recenziu dunaja v pravde?
každý názor si vážim. a za 12 rokov publikovania som si už zvykol:) naša akademická kritika ma úprimne nenávidí :) ak raz náhodou prestane, bude mi to už podozrivé, to asi budem na smrteľnej posteli :-)
zdalo sa mi to trochu kruté.)
veľa ľudí sa ma pýtalo, prečo taký osobný útok z jej strany. no osobný útok to byť nemôže, pretože tá pani ma nikdy nestretla a vôbec ma nepozná. je to jej názor. a áno – toto je veľmi krutý a hlavne veľmi malý trh.
tak väčšinou boli na dunaj priaznivé reakcie od sčítaných ľudí v okolí, a to sa im plyš príliš nepozdával
a preto si knihu zadovážim, a nechám sa potešiť “elementárnou spisovateľskou zručnosťou ako výsledku snaživých rešerší”.)
nasa akademicka kritika nema rada ani keleovu-vasilkovu, asi tiez bude problem na strane kritiky
Problem? Ja tam nevidim ziaden “problem”. Kritika bola vecna a na viacerych miestach aj celkom trefna. Myslim, ze autorovi pomoze viac ako nekonecne potlapkavanie po pleci. Neviem preco tu neustale prevlada nazor, ze ulohou “pokrokoveho” kritika je propagacia diela, (ktore za odmenu obdrzi) a obsahom jeho kritiky ma byt nanajvys prerozpravanie obsahu, ci nejaka nemastna-neslana interpretacia textu. Potom odbornik, ktory upozorni na nejake elementarne nedostatky (napr. na urovni syntaxe) ma zrazu nejaky “problem”, najlepsie “osobny”. Michal nie je hlupy a som si ista, ze slova, ze si vazi kazdy nazor, myslel uprimne.
na Dunaj vyšli kritiky zdrvujúce aj oslavné. nájdu sa literárni kritici, ktorí moju prácu odjakživa nenávidia, aj takí, ktorí ju majú radi. tak je to už 12 rokov a neočakávam, že by sa to čoskoro zmenilo. cením si každého, kto si zo stoviek nových kníh vyberie tú moju, prečíta si ju a dokonca aj vyjadrí svoj názor, či už na blogu, alebo v novinách alebo mi napíše email. kritik je tiež predovšetkým čitateľ. recenzie sú najmenej čítaným žánrom v našich novinách, čo má asi tiež svoje dôvodody. chcelo by to viac priestoru pre kvalitnú literárnu kritiku všeobecne, ale neviem si predstaviť kde. rád čítam recenzie v FAZ a v Guardiane.
Michal,mna by zaujimalo, ako si sa naucil vysporiadavat sa z negativnou kritikou. Ja viem, ze mozno nakoniec to predaju knihy mozno len pomoze, ale aj tak. Mna osobne to napriklad dost odradza od akehokolvej publikovania na Slovensku. Je to demotivujuce, ubijajuce, zakomplexovane.
Rebecca, keď som začínal písať, vôbec som nepočítal s tým, že raz budem aj publikovať. a myslím, že by som stále písal, aj keby mi nikdy nevyšiel ani riadok. potenciálna kritika by ťa nemala odradiť, určite máš hlbší dôvod, pre ktorý píšeš :)
recenzie majú na predaj kníh podľa mňa už len minimálny vplyv, toho sa obávať nemusíš. časy Šaldu, Zábranu či Hamadu sú, žiaľ, preč. ale z kritík sa dá aj veľa naučiť, z tých odborných a vyargumentovaných. mňa v uplynulých rokoch väčšmi zaujímali kritiky v Nemecku, kde sa hodnotili iba texty – tu mám často dojem, že sa hodnotia všetky súvisiace okolnosti, len okrajovo samotný text. napr. na Slovensku mi stále vyčítajú údajné obrovské reklamné kampane, čo je úplný blud, pretože moje vydavateľstvo má na reklamu vždy asi 30 Eur :)) bizarným faktom je, že naša kritika sa na knihy, ktoré sa dobre predávajú, pozerá cez prsty a automaticky ich označuje ako “komerčné”, čo mne príde trocha ako z 80. rokov :-)
ahoj michal,
čo vravíš na recenziu dunaja v pravde?
každý názor si vážim. a za 12 rokov publikovania som si už zvykol:) naša akademická kritika ma úprimne nenávidí :) ak raz náhodou prestane, bude mi to už podozrivé, to asi budem na smrteľnej posteli :-)
zdalo sa mi to trochu kruté.)
veľa ľudí sa ma pýtalo, prečo taký osobný útok z jej strany. no osobný útok to byť nemôže, pretože tá pani ma nikdy nestretla a vôbec ma nepozná. je to jej názor. a áno – toto je veľmi krutý a hlavne veľmi malý trh.
tak väčšinou boli na dunaj priaznivé reakcie od sčítaných ľudí v okolí, a to sa im plyš príliš nepozdával
a preto si knihu zadovážim, a nechám sa potešiť “elementárnou spisovateľskou zručnosťou ako výsledku snaživých rešerší”.)
nasa akademicka kritika nema rada ani keleovu-vasilkovu, asi tiez bude problem na strane kritiky
Problem? Ja tam nevidim ziaden “problem”. Kritika bola vecna a na viacerych miestach aj celkom trefna. Myslim, ze autorovi pomoze viac ako nekonecne potlapkavanie po pleci. Neviem preco tu neustale prevlada nazor, ze ulohou “pokrokoveho” kritika je propagacia diela, (ktore za odmenu obdrzi) a obsahom jeho kritiky ma byt nanajvys prerozpravanie obsahu, ci nejaka nemastna-neslana interpretacia textu. Potom odbornik, ktory upozorni na nejake elementarne nedostatky (napr. na urovni syntaxe) ma zrazu nejaky “problem”, najlepsie “osobny”. Michal nie je hlupy a som si ista, ze slova, ze si vazi kazdy nazor, myslel uprimne.
na Dunaj vyšli kritiky zdrvujúce aj oslavné. nájdu sa literárni kritici, ktorí moju prácu odjakživa nenávidia, aj takí, ktorí ju majú radi. tak je to už 12 rokov a neočakávam, že by sa to čoskoro zmenilo. cením si každého, kto si zo stoviek nových kníh vyberie tú moju, prečíta si ju a dokonca aj vyjadrí svoj názor, či už na blogu, alebo v novinách alebo mi napíše email. kritik je tiež predovšetkým čitateľ. recenzie sú najmenej čítaným žánrom v našich novinách, čo má asi tiež svoje dôvodody. chcelo by to viac priestoru pre kvalitnú literárnu kritiku všeobecne, ale neviem si predstaviť kde. rád čítam recenzie v FAZ a v Guardiane.
Michal,mna by zaujimalo, ako si sa naucil vysporiadavat sa z negativnou kritikou. Ja viem, ze mozno nakoniec to predaju knihy mozno len pomoze, ale aj tak. Mna osobne to napriklad dost odradza od akehokolvej publikovania na Slovensku. Je to demotivujuce, ubijajuce, zakomplexovane.
Rebecca, keď som začínal písať, vôbec som nepočítal s tým, že raz budem aj publikovať. a myslím, že by som stále písal, aj keby mi nikdy nevyšiel ani riadok. potenciálna kritika by ťa nemala odradiť, určite máš hlbší dôvod, pre ktorý píšeš :)
recenzie majú na predaj kníh podľa mňa už len minimálny vplyv, toho sa obávať nemusíš. časy Šaldu, Zábranu či Hamadu sú, žiaľ, preč. ale z kritík sa dá aj veľa naučiť, z tých odborných a vyargumentovaných. mňa v uplynulých rokoch väčšmi zaujímali kritiky v Nemecku, kde sa hodnotili iba texty – tu mám často dojem, že sa hodnotia všetky súvisiace okolnosti, len okrajovo samotný text. napr. na Slovensku mi stále vyčítajú údajné obrovské reklamné kampane, čo je úplný blud, pretože moje vydavateľstvo má na reklamu vždy asi 30 Eur :)) bizarným faktom je, že naša kritika sa na knihy, ktoré sa dobre predávajú, pozerá cez prsty a automaticky ich označuje ako “komerčné”, čo mne príde trocha ako z 80. rokov :-)
želám veľa odvahy a držím palce!