“Michalov počin je v niečom unikátny. Spamäti sa rodili priamo na sociálnej sieti, pričom každý príspevok bol okamžite okomentovaný niekedy až stovkami komentárov, a tak bol prežutý v búrlivých diskusiách virtuálneho davu.
Texty sú akousi retrospektívou štyroch rokov, aj keď v knižnej podobe ich Michal Hvorecký vytrhol z chronológie a precízne ich pomocou premostení poskladal úplne nanovo, čím vytvorili celkom nový literárno-esejistický celok. Je to tak autentický portrét autora, obraz Slovenska aj rôznych kútov sveta. Kritické slová na slovenskú realitu sa popritom prelínajú so spomienkami na detstvo v normalizačnej Bratislave a dospievanie v dobe mečiarizmu.
Spamäti sú malou veľkou obranou aj slovenského kultúrneho života. V textoch Hvorecký často vzdáva hold slovenskej klasickej hudbe, architektúre, histórii a literátom, a aj napriek pohybu v rôznych jazykových prostrediach, aj slovenskej jazykovej kultúre. Možno práve preto by si Spamäti mali prečítať hlavne Hvoreckého oponenti a kritici.”