Z horského denníka mladého developera

1. deň Otec ma vyslal obzrieť si lokalitu, ktorú nedávno kúpil. Nezaváhal som ani chvíľu. Počas prvého voľného víkendu som nasadol do vrtuľníka. Šokovaný som zistil, že v regióne vôbec nemajú helioporty. (Poznámka pre asistentku: okamžite vybudovať!)

Pristál som neďaleko múzea historických automobilov. Pôsobivé.

Obec sa volala Turecká, čo z marketingového hľadiska nemá perspektívu. Uvažujem o názve Turkish Mountain Gate, ale to znie príliš islamsky. Možno Asian Gate, je to už predsa skoro v Ázii (poznámka: zadať agentúre na prieskum trhových nálad!). Celkovo treba v okolí popracovať na názvoch. Mojim prvým cieľom bol vrch Krížna – navrhujem premenovať na Crossroad Peak Tower!

Jelenská skala bude už onedlho Deer Rock Resort a Strmá zasa Mt. Steep Luxury Valley.

Mojim sprievodcom bol Michal, ktorý sa venuje písaniu čohosi, čo sa volá Kniha a veľmi to pripomína môj eBook, len je to hrubšie, z papiera a dá sa v tom listovať. (poznámka pre asistentku: zistiť, či by sme to nemohli masovo vyrábať!). Prišiel aj so synom, ale ten je zatiaľ ekonomicky nepoužiteľný, pretože často spí a celkovo sa mu vôbec nechce pracovať a hovorí úplne nezrozumiteľne.

Vyrazili sme do kopcov. Za celý deň sme nikoho nestretli. Ľudia zjavne zmysluplne trávia čas v nákupných centrách a nezdržujú sa prírodou. Nikde apartmánové domy! Nikde nové hotely! Nijaké polyfunkčné centrá! Nijaké obchodné paláce! Žiadne business centrá, plesové sály, výstavné priestory, konferenčné miestnosti a banketové zariadenia! Hanba. Dúfam, že sa nám tu rýchlo podarí to, čo vo Vysokých Tatrách. To chce novú zonáciu a hor sa do práce.

2. deň Na potulkách po okolí som našiel zdroj Evianu. Alebo to bol Perrier či San Pellegrino? Ani za svet som nevidel logo. Platobný terminál umiestnil výrobca tak nenápadne, že som ho vôbec nemohol nájsť. Zlatá kreditka mi vkĺzla do špáry v dreve a nepodarilo sa mi ju vytiahnuť. Voda chutila skoro tak dobre ako z fľaše. Zaujímavý bol aj zenový minimalistický dizajn žriedla. (Zistiť, ktorý japonský dizajnér feng šuej to navrhol a za koľko!)

Dýchal som prekvapivo svieži vzduch. Niekde na konci údolia bola iste zapnutá veľmi výkonná klimatizácia. Musím sa opýtať starostu, aká je to značka – aj tak sa s ním potrebujem stretnúť, aby som mu dal ponuku, ktorú nebude môcť odmietnuť.

Zbadal som pozoruhodného živočícha. Vyzeral ako živý. Ihneď mi napadla módna kolekcia kabeliek. Začínam veriť, že ďalšia horská oblasť bude pre naše impérium prínosom. Založíme nový okrášľovací spolok, prelejeme zopár EÚ grantov a minikópie lesíka s vodopádom postavíme aj v Bratislave a v Košiciach.

Na ceste som uvidel hada. Michal ma upozornil, že je to vretenica, no so svojím majetkom si môžem robiť, čo chcem, tak som sa načiahol.

3. deň V nemocnici v Banskej Bystrici som sa v noci takmer podrobil amputácii. Odvrátil som ju na poslednú chvíľu, keď som chirurgovi s pílkou pohrozil, že polikliniku kúpim a bleskovo nechám skrachovať. Nehorázne, čo si dnes na človeka vlastné podriadené plazy dovoľujú! Pohryznutie pálilo ako šľak. Celú noc som šablil. (poznámka pre asistentku: volať do amerického M.I.T. a súrne objednať robotickú dlaň – pre prípad!).

Rozhodol som sa, že na našich majetkoch rázne urobím poriadok. Na ceste som zbadal nezvyčajného pracovníka. Dozvedel som sa, že je to akýsi tesárik z Álp, ktorý pracoval na našom pozemku bez povolenia! Za touto podvratnou činnosťou budú určite zelení! S takými praktikami bude onedlho koniec.

Tvrdo zakročíme aj proti ilegálnym obyvateľom. Niekomu zjavne uleteli včely a umiestnili sa neďaleko môjho miesta odpočinku. Dosť bolo squatterov aj s ich samozvanou kráľovnou! Za takéto prenájmy stromov sa bude tvrdo kasírovať! Ceny čoskoro stúpnu, treba sa poponáhľať.

Žiaľ, v nedeľu večer som musel odcestovať. Ani sa mi nechcelo odísť. Miestni si ma zjavne obľúbili. Prišli sa so mnou slávnostne rozlúčiť. Na záver mi darovali najkrajší hríb, aký v ten deň našli. Už sa neviem dočkať, kedy mi ho náš francúzsky kuchár pripraví. Dovidenia čoskoro, High Fatras, the new height of luxury, exquisite comfort in private surroundings, overlooking the majestic panorama! Goodbye!

Prečítajte si aj: Provincia: tri dni v drevenici v Lome nad Rimavicou

a Medveď ovcou nepohrdne

Reklamy

10 thoughts on “Z horského denníka mladého developera

1. ocenujem prepojenie vyletu na takyto pribeh, ale je to tak prehnane ze to uz ani nie je vtipne ako hyperbola

2. to zriedlo sa vola v miestnom dialekte “grant” :), mame take iste na starych horach

3. teším sa, že text čítali aj ľudia v regióne, ktorý mám tak rád a kam chodievam od detstva! srdečný pozdrav na Staré Hory!:-) v septembri som tam zas.

4. Vyborne, uz bolo na case s tym regionom nieco urobit! Same stromy a hmyz, zazitkova turistika tu uplne absentuje. Iba dufam, ze ihrisko na polo, wellness resort a do prostredia zapadajuci 27 poschodovy signature luxury hotel su taktiez v planoch.

5. Dobre som sa bavil.Ten potomok sa ti tiež podaril.Ale zase – niečo by malo zostať aj čísté,číre a hlúpo jednoduché,hlavne ta divočina.Jednoduché veci sú čoraz vzácnejšie.Možno nás zvonku hodnotia ako kompikovaných ale tam dole v jadre sme jednoduchší než sa zdá.

6. Aj ja milujem tento kraj….Nizke Tatry, Velka Fatra, Kremnicke vrchy….skoda, ze ste tak daleko.

7. Pamätáte si ešte miesto kde ste videli tie včely? Sused ich od júla zháňa, dva roje mu uleteli. Dakujem.

Napíš komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )