Kto podpáli Aupark, Euroveu a Polus?

Na nepokojoch v Anglicku ma prekvapila jediná vec. Že sa neudiali už skôr a na Slovensku. Ak sú v Británii rozdiely medzi bohatými a chudobnými veľké, tak u nás medzi nimi zíva Mariánska priekopa a prehlbuje sa.

Zatiaľ čo konzumné potreby mladých Britov čiastočne stimulujú ešte stále pomerne tučné kontá rodičov, tu doma mládež túži po statkoch, ktoré sú väčšine našincov legálne dostupné iba v snoch.

Moja generácia, ktorá vyrástla v temnom reálnom socializme a dospievala v chaose raného kapitalizmu, si užila svoje. Ničomu som nerozumel, všetko bolo nové, cudzie a riadne divné, a neraz som si vravel, že ak nezačnem niečo robiť, asi zošaliem. Ale v porovnaní s tým, čomu si vystavení dnešní tinedžeri, hotová selanka.

My sme značkový tovar poznali iba z videnia vo výkladoch Tuzexu alebo u spolužiakov, ktorých púšťali do zahraničia. A po revolúcii prišla čínska záplava Abibas, Puman a Mike.

No dnes, keď nemáš pravé logo ešte aj na boxerkách, novú značkovú bundu, ktorú ihneď pejstneš na Facebook a hodinky veľké ako podšálka, tak si skončil – a nielen symbolicky. V USA už evidujú štatistiky vrážd kvôli teniskám.

Kedysi sa realita žila, teraz sa na ňu pozerá v televízíi v rôznych kontajneroch, na farmách a na exotických ostrovoch. Mňa ešte vychovávali v presvedčení, že kto chce niečo dosiahnuť, musí na tom dlhodobo poctivo pracovať, no kto vtedy chyroval o ére kastingových šou! Viackrát denne u mňa neznámi ľudia cez net žobronia o anketový hlas, ktorý im azda prinesie pätnásť stotín sekundy „slávy“.

Jednému slovenského reperovi fanúšikovia masovo lajkujú už aj prdy, len aby sa trošku priblížili k jeho úžasnému životu, pretože on zarába za deň toľko, čo oni za rok a pritom neprestal byť úplný sedlák.

Keď počúvam bludy, čo zo všetkých strán hustia do novej generácie (ktorá nemá obranyschopnosť proti propagande, akú v mojich rovesníkoch vytvoril komunizmus), tak ma vonkoncom nezaráža, že z toho niekomu hrabne.

Jeden si natiahne kuklu a kradne, čo mu nasľubovali v reklamách, iný do nemoty bloguje o tom, že za všetko zlo sveta môžu geji a feministky, ďalší sa lieči vesmírnymi kameňmi a ezoterikou. A extrémne typy siahajú po zbraniach, pretože vraj už-už hrozí, že sa ich chatka v údolí zmení na mešitu.

Stvorili sme totálne materialistický svet a teraz sa čudujeme, že to niekto dotiahol až do dôsledkov. Just do it!

Lebo ak nevlastníš plazmový televízor cez celú stenu (na ktorom pozeráš reklamy na ten istý televízor), tak si nula. Rovnaké nič si bez nadupaného laptopu, vďaka ktorému sa na sociálnych sieťach konečne dozvieme, kde si sa včera zoťal a s kým, prípadne, že všetko debilné je “také české” (alebo maďarské) a všetko úžasné “také slovenské”. A názory na Rómov by nadchli aj redakciu týždenníka Der Stürmer, ktorý sa dokonca vrcholným nacistom občas zdal „zu viel“.

Samozrejme, o rok tvoj komp zostarne, nezahráš si na ňom jedinú gamesku a všetci v škole už aj tak budú mať nový, takže ho bezpodmienečne potrebuješ tiež. I’m loving it.

Na prechádzky chodíš do obchodných palácov, kde dva drinky a večera stoja tretinu maminho mesačného príjmu. K tomu upírske harlekýnky, duc-duc pesničky polonahých striptérok alebo pokérovaných hlavohrudí s reťazami, ženské „romány“ o umení kariérne súložiť, nekonečné xixixi čety, mekáč, fitko, diéty, zväčšovanie pŕs aj penisov… Vitajte vo svete svojich detí, rodičia!

Keď si budete najbližšie so synmi a dcérami pred spaním čítať akciové letáky, nájdite si najlacnejšie bejzbalové pálky. Impossible is nothing.

Prečítajte si aj: Eurovea. Miesto pre zdravých a silných

Reklama včera a dnes

Reklamy