Na ceste dlhšej ako deväť kilometrov

Cestoval som do Kežmarku a späť vlakom a prekvapilo ma, že to stálo 40 eur. To je už skoro ako v Nemecku, len tam by to trvalo dve hodiny, a nie takmer päť. Vybral som si IC, pretože bežným „rýchlikom“ by som šiel šesť. Ani výhodný spiatočný lístok už neexistuje. 

Cestovné na všetkých tratiach dlhších ako desať kilometrov sa potichu zvýšilo o 80 percent. Koľko ľudí asi cestuje vlakmi menej ako 9 kilometrov? Týmto, tipujem, päťdesiatim ľuďom sa cena lístkov o desať percent znížila.

Už vidím Ficov bilbord Znížili sme cestovné! Nebude to klamstvo, ale nebude to ani pravda, respektíve, bude to taká ficovská pravda, ktorá má veľmi podobnú hodnotu ako lož.

Z Bratislavy do Trenčína to šlo svižne, bežne aj 130 a rychlejšie. Síce stále nie 220 km/h a viac ako na západe, ale predsa pokrok. Ale od Ilavy sme sa terigali päťdesiatkou, sedemdesiatkou a neskutočne sa to vlieklo. Niet divu, keď 262 našich rušňov je starších ako 31 rokov (životnosť je pritom maximálne 25 )!

Nikdy si neskúšajte kúpiť lístok cez internet a potom ho vymeniť. Štyrikrát vám povedia, že sa to nedá a keď budete naliehať, oznámia vám, že sa to dá, ale v stanici, kde vlak štartuje, čiže na opačnom konci republiky!

Na Slovensku sa výrazne obmedzil počet spojov. Na niektorých tratiach sa úplne skončila osobná doprava. Samozrejme, nenazýva sa to „rušenie vlakov a autobusov“, ale „nový grafikon“.

V mnohých obciach už vlaky vôbec nezastavujú. Zato medzinárodný rýchlik z Prahy stojí aj v Hornej Štubni, ktorá má 1 600 obyvateľov a kde, samozrejme, celkom náhodou býva poslankyňa parlamentu Eva Hufková (Smer-SD).

Na začiatok šetrenia by stačilo, keby si minister dopravy Počiatek nekúpil dvojo hodiniek po 70 000 eur a odmeny pre správnu radu by každoročne nedosiahli 150 000 eur. Nejedna lokálka by pokojne premávala ešte päť rokov. A keby sa zrušili zlaté padáky, tak o dva roky jazdíme do Košíc v TGV.

Iste, kdekto namietne, že v IC vlakoch teraz funguje internet. Občas. V tom mojom iba cestou späť. Ochotne by som sa ho zriekol, keby som za lístok zaplatil o 10 eur menej.

Voliči Smeru-SD vraj „nie sú citliví“ na korupciu, alebo „im neprekáža“. Neverím. Ako môže niekto nepocítiť, nevidieť, nevnímať zvýšenie odvodov a daní? Nevýhodné postavenie dohodárov? Brutálne zaťaženie živnostníkov? Historicky najvyšší štátny dlh? Rastúcu nezamestnanosť (35 percent mladých do 25 rokov!)? Nedodržaný sľub učiteľom? Evidentné prepojenie vlády s finančnými skupinami?

Vlak opäť „z dopravných dôvodov“ zastaví. Sprievodca dôrazne upozorní, aby sme neotvárali okná, (ktoré sa nedajú otvoriť) a aby sme v žiadnom prípade nevystupovali, pretože iste všetci túžime vyraziť do upršaného kukuričného poľa a následne do hôr. Kedy sa to tu konečne pohne?

Reklamy

One thought on “Na ceste dlhšej ako deväť kilometrov

  1. treba ludi vyhnat na cesty co tam po jazdeni vlakom….

    prva trieda stoji jednosmerne 30,9
    googlemaps diesel compact 28,9
    takze pre dvoch sa uz ani druha trieda neoplati.

Napíš komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s